Samochód francuski – czy to dobra inwestycja?

inwestowanie w samochódSamochody produkcji francuskiej są na rodzimych drogach nader popularne. Jest to związane z kilkoma ich właściwościami, zaś najważniejsze z nich to na pewno relacja jakości do ceny, a także nieduże koszty napraw. Są to dodatkowo pojazdy względnie bezawaryjne. Trzeba jednakże pamiętać o ich stosownej konserwacji jak i regularnych przeglądach.

Pojazdy produkcji francuskiej bowiem zużywają się tak jak wszelkie inne. Co jednakże intrygujące, auta od przedsiębiorstw takich jak Peugeot czy Citroen, posiadają pewną podstawową wadę. Lub atut, zależy jak na to spojrzeć. Chodzi o rozwiązanie, jakim jest oś tylna. Z jednej strony podzespół ten oddziałuje na powiększony komfort podróży i niezmiernie dobrą przyczepność. Z drugiej jednak – dość prędko się zużywa. Zwłaszcza na polskich, dziurawych drogach. Nie ukrywajmy bowiem – samochody jak Peugeot czy Citroen nie były projektowane z myślą o dziurach i nierównościach, na jakich chociażby i samochód terenowy niekiedy jest w stanie odmówić posłuszeństwa.

Miejmy więc świadomość, że tylna oś w którymś momencie ulegnie awarii. Bez wątpienia sporo od nas zależy i jesteśmy w stanie prolongować jej żywotność. Regularne przeglądy i wymiana niektórych modułów bez wątpienia sprawią, że dłużej będziesz się napawał komfortową jazdą swoim samochodem produkcji francuskiej. Jednakowoż kiedyś najdzie taka chwila, kiedy potrzebna będzie wymiana tylnego zawieszenia – nic z tym nie zrobisz.

samochód z pieniędzy

Nie da się ukryć – samochód to skarbonka bez dna.

Które objawy wskazują na to, iż najwyższa pora podążyć do autoserwisu? Istnieje ich parę, natomiast przytoczyć tu trzeba nade wszystko dziwne stukanie dochodzące z tyłu samochodu, mniejszą przyczepność oraz gorszy standard jazdy, jak i – w ekstremalnej sytuacji – pochylanie się kół. Nie warto ryzykować naszego życia. Warsztatów zajmujących się naprawą osi tylnej jest w Polsce trochę, więc powinno się udać coś znaleźć bez większego problemu. Z drugiej strony musimy pamiętać, żeby zlecić ów proces zawodowcom. Nie chcemy w końcu musieć wybierać się do warsztatu kolejny raz za kilka tygodni.

Naprawa tylnej belki to proces, jaki trwa zwykle około trzech godzin i można go przeprowadzić na miejscu. Nie jest to dodatkowo przyjemność niezwykle droga i najczęściej zamknie się w kwocie maksymalnie 900 złotych. Tylna belka po naprawie przełoży się na wygodę podróży samochodem, jednakże nade wszystko – podwyższy poziom bezpieczeństwa. Natomiast na tym aspekcie w końcu nie można robić oszczędności.

Może Ci się również spodoba