Własny food truck – na co zwrócić uwagę, otwierając ruchomy lokal gastronomiczny?

Własny food truck to nie tylko niecodzienna alternatywa dla stacjonarnej restauracji, ale także wyśmienity sposób na dochodowy biznes. Brak stacjonarnego lokalu umożliwia zmniejszenie nakładów na prowadzenie przedsięwzięcia, aczkolwiek wpływa na to co, i jak, będzie podawane gościom. To jednak nie przeszkadza w konstruowaniu czasami bardzo kreatywnego jadłospisu.Pojazd, z którego będzie prowadzone wydawanie posiłków, kosztuje nawet do 200-300 tysięcy złotych. Taki wóz musi być przystosowany do charakteru zakładanej firmy, posiadać potrzebne zezwolenia oraz przebyć inspekcję sanepidu. Wszyscy pracownicy powinni pokazać ważne orzeczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych. W przypadku wydawania wyrobów alkoholowych wymagana jest również koncesja.

Niekiedy sam zamysł to zbyt mało, aby prowadzenie własnego food trucka przynosiło wymierne korzyści. Warto zadbać także o odpowiednie miejsce zaparkowania auta. Szczególnie atrakcyjne są systematycznie eksploatowane ciągi pieszych albo parkingi, gdzie stoją inne food trucki – tutaj należy jednak liczyć się ze współzawodnictwem. Opłacalnym pomysłem jest także branie udziału w różnego rodzaju imprezach plenerowych. Dobrze jest też na starcie postawić na jednolitą identyfikację wizualną oraz aktywne działanie w internecie, dzięki którym łatwo można trafić do najważniejszej grupy docelowej – dwudziestoparolatków ceniących sobie spontaniczne wypady ze znajomymi i imprezy.

Posiadanie auta z jedzeniem ma także wady, które dobrze jest wziąć pod uwagę. Wielu właścicieli zaznacza, że jest to działalność niecałoroczna. Jednak koszty utrzymania w martwym okresie bywają zazwyczaj niższe niż lokalu tradycyjnego. Ponadto należy mieć na względzie to, że tylko wybrane dania uda się przyrządzić w ciężarówce, a wtedy może być potrzebna baza w postaci wydzierżawionej gastronomii, czy innego lokalu, który będzie punktem startowym.

Może Ci się również spodoba